What a mess! Friends, maybe this is one of those quite rare occasions for you to see “scratches” a painter has initially made for his/her painting.
The three “scratches” below, quite messy indeed, are what I’ve drawn for my new painting titled “To the Rescue”. It is to be part of my “Argument” series.
With “To the Rescue,” the story goes:
A new terrorism just hit a busy street, which used a new queer, imaginary bomb named “freezing bomb.” The victims are frozen, and have to be defrosted soon. The rescue team has arrived, but its members are fiercely divided over how — a steam iron? A fire burner? A chisel and a hammer??
You see, I make many such scratches to begin the whole process of painting creation, and struggle over what should come where. Then, once I come up with a scratch I really like, I make an esquis of it, and then —-
なんというゴチャゴチャ! みなさま、これはひょっとすると、稀な機会でございます。絵描きが新しい次作を考えている時に描く「スクラッチ」を目にできることは、滅多にございませんのでね。
下の3枚のスクラッチも、実にゴチャゴチャですが、私がこれから創作しようとしている”To the Rescue” (救出に)という絵画のための、手掛かりのスクラッチなんです。私の “Argument” というシリーズの次作です。
そのTo the Rescueの「お話」は、次のようなものです:
賑わうストリートで新型のテロが発生、実に奇妙な想像上の爆弾を使ったものです。「冷凍爆弾」というものですね。被害にあった方々は凍りついてしまったので、すぐに回答する必要があります。救出隊が来たのですが、救助方法で口論に。スティーム アイロンにすべきか、バーナーにすべきか、ハンマーとノミにすべきか?
絵画を創作するプロセスの最初に、こういうスクラッチをいくつも描きます。そして、どこに・何を配置すべきかを、アレコレと悩みます。そして好きなものにたどり着くと、エスキースを描き、そこから ・・・