.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
In painting, as in many other disciplines as well, one often has to try a new idea
in reality to find out if it really works.
This time, I want to create another portrait of St. Francis of Assisi, again
inspired by Alexej von Jawlensky. Yet this time, I wanted to try a method new to me —
— oil pastel on tempera.
So, I made tempera underpaint, shown left above (click to enlarge), and then
worked on it with oil pastel.
Alas, the result was not what I expected. Oil pastel does not apply well onto
smooth tempera surface. (right above) < “(>_< ;;)
So, I changed the plan and now I’m going to work in oil — very traditional
“oil on tempera.”
Oil pastel on tempera experiment
Found out that oil pastel does not attach well to smooth tempera.
So, changed the plan to work in oil on the tempera.
* To see my other paintings (finished ones),
just click an item on the black menu above!
絵画でも、他の多くの専門分野と同様、何か新たなアイデアが本当に功を奏して
くれるのかどうかは、実際にやってみるしかない場合がよくあります。
今回私は、アシジの聖フランシスのポートレートをもう1つ創作したいのです。やはり、
アレクセイ フォン ヤウレンスキーからのインスピレーションで。
ただし、今回は新しい実験をしてみたかったのです。テンペラの上にオイルパステル
という描法を。
そこで、上の左側にあるテンペラの下絵を作り、その上にオイルパステルで描いてみました。
ありゃりゃ、結果は芳しくありませんね。(上の右側、クリックすれば拡大します)
どうも、滑らかなテンペラの表面には、オイルパステルがうまく付着しないのですよ。
そこで計画を変更、油彩で先に進むことにしました。大変伝統的な
「テンペラと油彩の混合技法」ですね。
テンペラの上にオイルパステルという実験
結果、オイルパステルが滑らかなテンペラ表面に付着しないことを発見しました。
そこで、やり方を変更、ここから先は油彩で描くことにしました。
* 私の他の絵画(完成作品)をご覧になるには、上の黒いメニューで
いずれかの項目をクリック!